Brev:
Rastløs baby om natten?
10. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Rastløs baby om natten?
Kære Helen
Min søn på 7 mdr er ok til at falde i søvn, men vågner jo hele aftenen (ja og natten også) og nu er det sådan, at han ligesom ikke kan finde ro i sin krop til at falde i søvn igen.
Altså han har jo aldrig været nem at få til at sove videre om dagen, men om aftenen/natten har han ligesom vidst at det var nat og altid kun vågnet kortvarigt, men nu er han vågen i lang tid hver gang han vågner og han ligger og vrider sig hvert tiende sekund og kan bare ikke rigtig finde ro eller bestemme sig hvilken side han skal ligge på osv.
Han ligger og kigger som om han slet ikke er træt, men putter jeg en nusseklud ved kinden på ham vender han øjne og skal liiiige til at falde i søvn...MEN så....ja så vrider han sig lige igen og snakker lidt mm. Det er især slemt om aftenen og henad morgenen. Der kan det tager 1 time at få ham til at sove videre, ligesom det kan om dagen i barnevognen/sengen.
Før tog han alle sine dagslure i barnevognen, men vi er for nylig begyndt at putte ham til formiddagslur i sengen, og her har han også haft svært ved at sove videre, og faktisk har det været noget af en sej kamp. Kan det være det? At han nu forbinder sengen med en sej kamp også og ikke kun barnevognen?
Og hvis det kan være det, hvordan kan man så "gå tilbage" og starte forfra, og kan man overhovedet det eller er det "ødelagt" nu?
Råd modtages med kyshånd, idet han jo aldrig har været nogen sovetryne så det her er virkelig dråben, vi hænger snart ikke sammen mere, men samtidig vil jeg jo gerne have en tryg dreng, men gerne en tryg dreng der sover. Han græder ikke når han vågner men ligger og råber og larmer eller snor sig.
Jeg ammer ham stadig om natten (og om dagen men ikke så meget) og det vil jeg gerne fortsætte med.
Hvad er der galt? Eller hvad gør vi galt?
Det er rigtig frustrerende at man bare vil det bedste for sine børn og så går det søvn bare helt i skudder mudder næsten fra starten. Hvornår bliver det bedre, og hvad kan vi gøre så det bliver bedre?
Findes der nogen søvnrådgivere der har forstand på sådan noget, for jeg er snart desperat efter at han skal få sin søvn. Det er jo en menneskeret synes jeg, som han jo bliver snydt for dag efter dag efter....Og hvor længe kan hans lille krop klare et evt søvnunderskud før det kan være skadeligt?
Kærlig hilsen
Ditte