Brev:
Næring, 10 mdr
12. juni 2006
Alder:
10 mdr.
Næring, 10 mdr
Hej Helen
Min lille pige er efterhånden hårdt prøvet synes jeg...hun har nu haft mellemørebetændelse 2 gange lige efter hinanden og for det ikke skal være løgn blev vi indlagt på hospitalet for en uge siden, da hun fik høj høj feber der ikke ville falde, trods penicillin intramuskulært... det viste sig at være noget så harmløst som 3-dagsfeber samtidig med ørerne, men hvem kunne gætte det :-)
Nå, men nu er hun sørme begyndt at få luft i maven igen og jeg mistænker desværre hendes modermælkserstatning, som jo er på soja. I forvejen kan hun ikke rigtig tåle sojaprodukter, men denne erstatning gik det altså fint med.
Nu har jeg prøvet i et par dage at give hende vand med lidt sukker i (ved godt det ikke er godt, men det er for stort et spring fra MME til ren vand uden nogen overgang og hun har ingen tænder endnu) og hun har det klart bedre.
Så vi er ude at det skal være endnu mere besværligt og at jeg får en hurtig afvænning af flasken...
Nu er hun jo 10½ mdr, og de dage hvor hun ikke har fået mælk har hun spist mærkbart mere. Hun spiser alt i stykker, selv uden tænder, men der dog ret selektiv.. nogle dage vil hun ikke have det som hun huggede i sig dagen før, så vildt meget kommer der ikke ind...
HVIS nu jeg er tvunget til at droppe mælken, hvad skal jeg så tænke på rent ernæringsmæssigt? Har du nogle mad-idéer? Hvad med morgenmad? Heldigvis accepterer hun igen mad på ske, selvom hun stadig helst vil spise selv. Dvs grød o.lign er vi helt væk fra, bortset fra om morgenen, hvor hun får 6 skefulde havregrød med frugt. Hun spiser kun rigtig mad, pasta m. tomat, frikadeller, fisk, bønner, kartofler, gulerødder, ærter, squash og brød med hj.lavet leverpostej (uden mælk). Men det er sådan set også det.... Kød er lidt svært og fedt er næsten umuligt at give hende, når hun ikke må få smør, og kun vil spise mad i stykker...
Hun kan ikke tåle mælk, yoghurt, ost, majs (som der er i det meste MME uden mælk) og det gør det altså lidt svært... desuden har jeg lagt mærke til at soja og melon og kiwi forstyrre hendes mave...
Og tænk, selv med disse problemer har jeg den gladeste lille unge, der nu både kravler og går med os i hænderne, pludre og virker som om hun forstår det man siger til hende (bare ikke nej selvfølgelig, hihi). Men tænk at det skal være så svært at give noget mad.
For det ikke skal være løgn har min søn nu fået allergi for støvmider og græs.. jeg SKAL bare ikke have det nemt :-)
Knus Iben