Svar: Amning og jordbær
13. juni 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Cecilie
Jeg synes du skal prøve at spise lidt jordbær og giv også gerne din dreng et dejligt frisk jordbær i hånden - det vil han elske.
Men prøv i første omgang at holde lidt igen mængdemæssigt. Du kan jo starte med et par stykker og se om det kommer en reaktion fra din dreng. Hvis han reagerer så vil det være med uro og måske ondt i maven, men så ved du jo, hvad det skyldes:o) Det er ikke noget han ellers bliver dårlig af. Går det godt, så kan du spise lidt flere.
Generelt gælder at de ting, som også kan give os voksne lidt ekstra luft i maven, giver også børnene luft i maven. Der er som sådan ikke nogen restriktioner, men man skal spise fornuftigt og således prøve sig frem med lidt af gangen.
God appetit:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske