Brev:
Sover for kort tid
13. juni 2006
Alder:
2 mdr.
Sover for kort tid
Kære Helen
Jeg ar før spurgt dig til råds og spørger nu igen...
Min dreng er nu 7 uger og har siden udviklingsspring/appetitspring for 1½ uge siden haft svært ved at sove om dagen. De sidste tre nætter skal det siges at han har sovet fra 21-22-tiden til 5-6 tiden i et stræk. Så her er der ingen problemer.
Om dagen lægger jeg ham til at sove i barnevognen med sut, som giver ham ro. Han maser rundt og sutten ryger ud når han lige falder i søvn eller han skubber den ud før. Jeg har forsøgt mig med at sætte en stofble igennem sutten, dog uden succes. Jeg prøver af og til at give ham sutten i munden igen, men nogle gange er det næsten som om vi "slås" for at han skal beholde den i munden.
Falder han alligevel i søvn vågner han efter en halv time. Går jeg ham i søvn tager det bare 1 minut så sover han. Også her vågner han igen ligegyldigt om vognen igen står stille eller jeg stadig går med ham. Jeg ved der er noget med en overgang fra rem-søvn til tung søvn, men jeg kan simpelthen ikke få ham til at sove videre.
Generalt mosler han i perioder meget, brummer og siger lyde når han sover, mens hænderne kører rundt i ansigtet. Jeg er selv begyndt at tænke på om jeg overstimulerer ham med underholdning, snak, legetøj, storesøster osv.
De sidste par dage har han sovet ca. 3 gange ½ time samt 1 time. Jeg synes det er alt for lidt, selvom han ligger og døser engang imellem.
Håber du kan hjælpe mig, da mine tanker hænger meget omkring min drengs søvn.
Med venlig hilsen
Tanja