Svar: Platfodethed
25. oktober 2003
Alder:
22 mdr.
Det er rigtigt at børn ofte er meget platfodet og der er intet unormalt i dette. Så vidt jeg ved kan børn være platfodet i op til fireårs alderen uden at dette er unormalt eller problematisk.
Man giver ikke specialsko eller kommer indlæg i skoene. Jeg vil foreslå dig at I går lidt på tæer derhjemme, det kan hjælpe.
Sørg i øvrigt for at købe fodtøj, hvor der er god plads til tæerne og med fast hælkappe. Derudover bør sko og støvler have en bøjelig sål, så de kan bevæge deres fod optimalt også med fodtøj på.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske