Brev:
Madglæde
13. juni 2006
Alder:
6 mdr.
Madglæde
Kære Helen
Så er jeg på banen igen med et spørgsmål - denne gang igen vedr mad. Min søn som nu er 6½ mdr er utrolig madglad - hvilket jo bare er dejligt. Han spiser alt hvad han får serveret pånær havregrød - men det er ikke helt nok for ham. Han vil have alt hvad vi andre spiser og især vil han have noget han kan sidde med i hænderne og selv spise.
Han er jo ikke så gammel endnu så jeg er lidt i tvivl om jeg bare kan køre los og give ham rugbrødshapsere med pålæg og andet alm mad eller om jeg skal vente til han bliver en lille smule ældre. Det skal siges at han selv spiser æbler, pærer og agurker i stave samt banan, flutes, kiks osv. Meget kommer selvfølgelig ved siden af men meget kommer også i maven.
Derudover er jeg også lidt i tvivl om jeg skal begynde at give ham lidt mme på flaske for at han får dækket sit mælkebehov. Jeg ammer stadig men faktisk kun når han skal sove dvs 3 max 4 gange i døgnet og jeg kan jo ikke se hvor meget han får. Han trives godt og har tunge bleer så umiddelbart ser det jo ud til at han får nok - men han drikker også meget vand i løbet af dagen. Jeg vil gerne blive ved med at amme - sålænge han gider selvfølgelig - så jeg vil helst kun give ham mme hvis han ikke får dækket sit mælkebehov hos mig.
På forhånd mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Malene