Svar: Hvad gør jeg i varmen?
13. juni 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Stine
Ja alle børn er generet af varmen i øjeblikket. Du må prøve at lufte ud i rummet og holde det køligt ved at have nedrullede gardiner, så solen igennem dagen ikke får mulighed for at trænge ind.
Derudover så må du prøve at klæde ham i lidt tyndt bomuldsnattøj. Hvis det er for varmt for ham at være svøbt i dyne, så kunne du måske prøve med et lagen over ham. Ud fra hvor uroligt han sover, så kan du vælge om han bør sove bare i en body, eller om det er bedre at han sover i en heldragt, men kun med en ble under, så han ikke bliver kold på kroppen, hvis dynen/tæppet sparkes af.
Sørg også for at han får rigeligt at drikke, så han ikke mangler væske. At være tørstig giver jo også urolig søvn.
Der er desværre ikke så meget andet at gøre:o) Held og lykke og sov godt, når du når så langt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske