Brev:
Afføring og laktulose
13. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Afføring og laktulose
Hej Helen
Først og fremmest tak for dit svar - jeg giver nu min dreng en flaske med modermælk om aften og han er nu begyndt at tage på igen hvilket jo er rigtig dejligt - han har taget 320 g på, på en uge hvilket jo næsten er lige så meget som han tog på, på to måneder (der tog han 500 g på).
Men til gengæld har han fået svært ved at komme af med afføringen, jeg giver ham mellem 1,5 og 3 ml laktulose om dagen og massere hans mave dagligt - hvilket hjælper så han får da skidt en gang dagligt. Men jeg ville gerne snart give ham et måltid grød om dagen, men bør jeg vente med det til hans mave er blevet normal og han har afføring minimum en gang dagligt uden at få laktulose?
Han er fire måneder nu og jeg synes det virker som om han godt kunne bruge noget mere i løbet af dagen ud over modermælk for han sover ikke så længe længere - han sover en time ca også vågner han og vil have mad og sover så en times tid til. Hvilket for mig tyder lidt på han ikke bliver mæt nok.
Han plejer at tag en lur på tre fire timer i løbet af dagen men det gør han ikke mere, også ved jeg ikke om det er fordi han ikke er mæt nok eller om det er på grund af varmen, for den genere ham helt sikkert også?!
Jeg håber du kan give mig nogle råd!
Hilsen Mai