Brev:
Hvordan beregner man madmængden?
14. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Hvordan beregner man madmængden?
Hej Helen
Jeg har svært ved at gennemskue hvordan man beregner madmængden til de små. Hvis en portion er 1-2 dl, er det så vandmængden eller den samlede mængde eller er det 100-200 gram eller hvordan beregnes det rigtigt?
For mange siger f.eks at deres børn spiser 1 dl (vandmængde=100 gram), men hvad så når det f.eks kommer 40 g. grødpulver oveni, så er det jo 140 gram, men da det bliver opløst i vandet, fylder det jo stadig ikke meget mere end 1 dl og i virkeligheden er det jo næsten 150 gram=1½ dl?
Min mor regner altid i gram, både mht modermælkserstatning og grød, hun siger det gjorde de dengang hun havde små børn. Men hvad gør man nu? Hvad er "den rigtige" måde at gøre det på?
Kærlig hilsen Ditte