Brev:
Dagslure i seng eller barnevogn
14. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Dagslure i seng eller barnevogn
Kære Helen
Jeg er (måske) ved at gentage vanen med at vænne min pige på 4 mdr. til at sove sine lure i barnevognen. Det gjorde jeg med første barn, og det var temmelig træls at skulle vandre og vandre...i længden. For nu er kiloene raslet af, og det var egentlig også formålet.
Indtil videre har hun sovet sin store formiddagslur i barnevognen, og eftermiddagsluren i min seng, hvor jeg har ammet hende. Nu er jeg så ved at vænne hende til at sove begge lure i sin egen seng. Efter nogle lidt bøvlede dage, ser det nu ud til at lykkedes :). 'Problemet' er, at jeg nogle dage har behov for at hente storebror i børnehave samtidig med, at hun sover eftermiddagslur - og dette er så nødt til at foregå i barnevognen.
Tror du, at hun kan vænne sig til primært at sove lur i sin seng, men indimellem også i barnevognen, eller vil det skabe stor forvirring?
Sommerferien står jo for døren, så der kunne jeg også forestille mig, at der ville blive behov for barnevognen....
Spørgsmålet er egentlig: efter din erfaring, hvor 'konservative' er de små mht. sovested?
Mange brisefulde hilsner i sommerheden