Svar: Dagslure i seng eller barnevogn
14. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Oh, bare jeg kunne svare dig på det, men det er jo som med alt muligt andet meget forskelligt fra barn til barn. Nogle børn har brug for rigtig meget struktur og meget faste rammer, hvor andre børn sover, hvor det nu passer. Det er altså vidt forskelligt.
Ofte er der også stor forskel på nr. 1 og nr. 2 og jeg tænker i den forbindelse at det jo er nødvendigt at nr. 2, hos jer lillesøster, en gang imellem sover inde og en gang imellem sover ude, fordi I har en hverdag der også skal fungere. Når man har to børn, så må man gøre det, som kan lade sig gøre og naturligvis skal jeres dreng hentes, hvilket så naturligt må hænge sammen med at hun på det tidspunkt sover i barnevogn.
Jeg synes du skal prøve at lære din datter at sove begge steder. Giv hende et putteritual som netop kan lade sig gøre begge steder, så ritualet er det genkendelige og tryghedsskabende mere end det er stedet hun puttes.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske