Brev:
Sov igennem, men vågner pludselig 7 mdr.
14. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Sov igennem, men vågner pludselig 7 mdr.
Hej
Så fik vi igen brug for gode råd.
Rasmus er nu blevet 7,5 mdr., og har hidtil været god til at sove. Han sov igennem fra han var 4 mdr. Han har den seneste uge sovet meget dårligt, dvs. vågnet ca. hver time for at få sutten. De fleste gange har han lagt sig til at sove igen, men ml. 4 og 5 er han typisk lysvågen. Han falder så i søvn igen, efter at vi har gået rundt med ham for at få ham til at falde til ro (han skriger hver gang vi giver ham sutten). Vi går dog rundt med ham på hans værelse, hvor han også sover.
Vi er ved at være meget trætte nu, og han vækker også storesøster. Tidligere sov han fra 20-5.30 uden stort set at vågne. Hvad gør vi?
Vi har samme problem i dagtimerne. Normalt har han taget sig en formiddagslur på 1-1,5 time og sovet 2,5-3 timer om eftermiddagen. Om formiddagen sover han fortsat men om eftermiddagen har han den seneste uge kun villet sove 1 time. Med det resultat at han er meget pylret om aftenen.
Rasmus har spist havregrød til morgen, spist grød og rugbrødshapser til frokost og kartoffel/ris/pasta m. diverse grøntsager til aftensmad. Derudover har han fået 3 fl. MME. Men nu er han begyndt at afvise skemaden. Han vil nu kun spise flaskerne. Og ellers var han begyndt at spise ret store portioner. Vi giver ham stort set samme mad som os, og har ikke lyst til at skulle lave flere retter for at se, hvad han vil spise. For han kan vel ikke pludselig være kræsen?
Vi har ikke ændret på noget i hjemmet eller lign. den seneste tid, så vi forstår ikke helt hvorfor disse søvnproblemer og spiseproblemer opstår.
Håber at du kan komme med nogle gode råd.
Mange hilsner
Rasmus forældre