Svar: Sov igennem, men vågner pludselig 7 mdr.
14. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Rasmus forældre
Er I sikre på at Rasmus ikke har ondt f.eks. i ørene, eller måske har han fået en urinvejsinfektion. Det lyder som om at hans søvnforstyrrelser og manglende lyst til mad, kunne skyldes smerter.
I kender det fra jer selv, når man har det skidt, så har man ikke lyst til at spise, bare det at drikke lidt væske kan være nok. Sådan er det også med børn.
Samtidig så er der det med øreproblemer at når man bliver lagt ned, så stiger trykket i ørerne og smerten kommer. Derfor vil børn som har smerter ved ørerne ofte vægre sig ved at blive lagt, og når de endelig sover, så er det kun kortvarigt fordi smerten så vækker dem og de græder. Når de bliver båret i oprejst stilling ændres trykket og de falder lidt til ro.
Jeg synes derfor I skal få jeres lille dreng set af en læge. Hvis lægen ikke finder noget, så skriv til mig igen og vi må prøve at søge efter en anden årsag, men lige nu må de være lægen:o)
Held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske