Svar: Må han sove på maven?
15. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Bandittens mor
Det lyder som om du har en rigtig dejlig dreng med mod på livet og som er godt igang motorisk. Når han er så mobil som han er, så er det naturligt at han også om natten, vender og drejer sig og det kan du ikke forhindre ham i. Risikoen for vuggedød er minimal og jeg ville i jeres situation tage det helt roligt. Put ham, lad ham sove, og når du så selv går i seng, så hjælper du ham med at blive vendt rigtigt. Om natten sover I alle og du skal ikke hjælpe ham med at skifte stilling, med mindre han beder om det.
Tidlig morgen må du gerne give ham en flaske. Det er jo ikke anderledes end hvis han blev ammet her og i forhold til hans alder, så er det helt naturligt at han er tørstig på dette tidspunkt.
Du bør bare være opmærksom på at han ikke rykker tidspunktet frem, så det pludselig er kl 3 om natten, for han behøver i kraft af sin alder ikke mad midt om natten og både han og I har brug for at sove på det tidspunkt.
Fortsat held og lykke og god bedring med hans virus.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske