Brev:
Er frugtmos på glas sundt?
17. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Er frugtmos på glas sundt?
Hej Helen
Jonas havde en lille periode med hård mave, og som du opfordrede mig til, prøvede jeg i første omgang med lidt frugtmos inden jeg forsøgte med laktulose. Det med frugtmosen gik/går bare slet ikke, og efter et par dage tog jeg laktulosen i brug. Jeg har kun givet ham det to gange, og det var vist lige det der skulle til, for det har kørt fint med afføringen lige siden. Det har nu den rigtige konsistens og han er ikke længere ked af det.
Som sagt kan jeg bare ikke få det der ligner en lille skefuld frugtmos i ham, ligegyldigt om det er æbler eller pærer eller melon. Heller ikke oven på grøden som han jo ellers er så glad for. Han får simpelthen de værste brækfornemmelser, og har en enkelt gang brækket sig lidt. og det selv om han kun fik en enkelt skefuld. Det jeg tænker er om jeg kunne komme lidt sukker i? Jeg er egentlig ikke særlig vild med tanken om at skulle begynde at komme sukker i, men jeg vil jo også gerne have at han får lidt frugt en gang imellem.
Jeg har i supermarkedet set at man kan få forskellige slags frugtmos på glas, og det er jeg også betænkelig ved at købe, da jeg ingen erfaring har med det. Min pige Emilie tog lige fra begyndelsen alt frugt til sig med stor succes, hvor det nu er lige modsat med Jonas, og jeg presser ham selvfølgelig ikke til at spise noget han er ved at brække sig af.
Hvad erfaring har du med frugtmos på glas? Er det lige så sundt som almindelig frugt, og er det i så fald noget jeg må give ham dagligt?
Jeg har sådan en eller anden fornemmelse af at det er at skyde mig selv lidt i foden, da det måske bliver endnu sværere at få ham til at spise frugt senere hen? Må han i en alder af 4 måneder få jordbær og skal de være kogt?
Det kan være at du har nogle endnu bedre forslag? Tak for hjælpen :o)
Venlig hilsen Maria