Svar: Rejse og dagplejestart
17. juni 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Tina
Du bliver nødt til at gøre som du føler er rigtigt for jer alle. Det er ofte rigtig dejligt at rejse med børn og det behøver slet ikke at give problemer, tværtimod. Men det er klart at det bliver ferie på en anden måde, end man måske er vandt til at holde ferie.
Det vil være en rigtig god idé at I så vidt muligt er på værelset eller indendøre, når det er middag og solen er stærkest og det er også fint at I forsøger at bibeholde sovetider mv. Hun vil naturligt også have behov for ekstra væske for at holde til varmen og det vil også være rart for hende at komme lidt i poolen eller alternativt blive badet lidt i et lille badekar.
I forhold til at starte i dagpleje samtidig med ferierejse, så er dette naturligvis ikke optimalt. På den anden side, så er det også vigtigt at man som familie har det dejligt sammen. Hun når at være i dagplejen nogle uger, så skal I på ferie og så kommer i tilbage igen. Jeg tænker at det godt kan være at det bliver svært så at køre hende ind igen, men til gengæld vil I forhåbentlig være fulde af ekstra energi ovenpå ferien, så det ikke bliver noget større problem.
Jeg tænker at hvis I generelt har det godt med at rejse og være på ferie, så har jeres datter det også godt. Hvis du derimod er urolig og stresser over det hele, så bliver hun også urolig og det bliver ikke nydelse for nogen af jer. du skal derfor gøre det, du i dit hjerte har det bedst med. Når din datter mærker at du har det godt, så har hun det også godt og det er uanset om I er i Danmark eller på ferie.
Held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske