Brev:
Vågner grædende 10 mdr.
17. juni 2006
Alder:
10 mdr.
Vågner grædende 10 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 10 mdr. og vi har problemer med hendes søvn, for hun sover ikke ret meget og græder meget om natten.
Hun bliver lagt i seng mellem kl. 19.30 - 20.00, og det går som sådan også fint nok, men så vågner hun igen efter ca. ½ time, der kan vi godt få hende til at sove igen, men så vågner hun endnu engang ved 21.30 -22.00 tiden, hvor det går helt galt her græder hun simpelt hen så meget, at vi har problemer med at få hende til at falde til ro.
Lige nu går min mand rundt med hende nede i hendes værelse og det er virkelig med skrig og skrål, og det har nu taget 20 min. Det ender som regel med at jeg går ned og ammer hende og så falder hun til ro, de fleste gange. Det er ikke altid at det er først på aftenen nogle gange sker det først ved 1-2 tiden om natten.
I det hele taget vågner hun ret mange gange i løbet af natten, det skal lige siges at jeg stadig ammer hende en lille smule, dvs. lige inden hun skal i seng og så igen lige inden jeg selv går i seng og så lidt senere på natten. Det der frustrerer os er at vi ikke ved hvorfor hun græder sådan (har tjekket hendes ble, og sikret at hun ikke er tørstig). Det er meget voldsomt, og vi har virkelig problemer med at få hende til at falde til ro igen.
Har du nogen ideer til hvad der kan være galt, og hvad vi evt. kan gøre for at hjælpe hende.
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Jette W.