Brev:
Madkamp 6 mdr.
18. juni 2006
Alder:
6 mdr.
Madkamp 6 mdr.
Hej
Jeg har et spørgsmål ang. vores datter på godt 6 mdr. Hun er 73 cm og vejer godt 7 kg. Hun har fået skemad siden hun var godt 3 mdr. pga manglende lyst til flasken. Dette har kørt super fint, hun har været utrolig glad for maden og har været super dygtig til at spise det.
Vi har desværre nu fået det problem nu, at vi næsten ikke kan få skemaden i hende. Problemet er størst til aften, men er der også til morgen og frokost.
Når vi fører skeen op til hendes mund, tager hun konstant skeen og vil selv styre den/lege med den. Hvis vi får held til at styre udenom hendes hænder, lukker hun bare munden fuldstændig sammen og nægter at tage noget. Kampen varer typisk 15-20 minutter hvorefter jeg opgiver og giver hende flasken. Den sluger hun så bare i ét hug, hvilket hun ellers aldrig har gjort før!
Hvad kan jeg gøre for at bryde denne onde cirkel?
Jeg synes jeg er god til at give hende noget forskelligt at spise, uden at jeg bombarderer hende med forskellige smagsindtryk. Jeg synes ligeledes jeg lægger måltidet, hvor hun ikke er for træt eller for sulten.
Vi har også prøvet at lade hende lege med skeen lige så lang tid hun gider, for at hun har kunne få den undersøgt ordentlig.
Håber du lige har et "guldkorn", det er tiltrængt :-)
Mange hilsner fra
Sofiemor