Svar: Min dreng gider ikke sove
19. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Kære W
Jeg tænker at det hænger sammen med dit sidste spørgsmål - får han nok mad?
Du har tidligere nævnt at du gerne ville amme til din dreng var 6 mdr gammel og det har jeg fuld forståelse for, jeg tror dog du skal forsøge at få givet ham lidt mere mad i løbet af dagen og måske også gerne lidt modermælkserstatning af en kop, sammen med skemaden. På den måde kan du få ham mættet mere.
De faste tider for dagen bibeholdes, men du kommer skemad på to gange dagligt. Planen kan nu se således ud:
Morgen: Bryst
Formiddag: Grød, evt. med lidt frugtmost og mme af et lille glas eller efterfølgende bryst, puttes til formiddagslur
Frokost: Bryst, puttes til middagslur
Eftermiddag: Bryst
Sen eftermiddag: Bryst, puttes til lille eftermiddagslur
Aften: Grøntsagsmos, lidt mme af lille glas.
Puttes til natten, bryst igen
Sen aften: Evt. bryst
Nat: Evt. bryst
Du kan naturligvis bytte rundt på f.eks. formiddag og frokost, hvis det passer bedre ind i jeres dagligdag.
Som sagt tror jeg det handler om at din dreng skal have noget mad som mætter ham lidt mere. Han spiser jo tilsyneladende rigtig godt af den skemad du allerede er begyndt på, og han sover jo også nogenlunde fint om natten. Det er om dagen, det er svært for ham at sove et længere stræk.
Så mere mad:o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske