Brev:
Madplan til tvillinger på 5½ mdr. - født 7 uger for tidligt
19. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Madplan til tvillinger på 5½ mdr. - født 7 uger for tidligt
Hej Helen
Så er jeg på banen igen...Mine sønner er født 7 uger for tidligt, og bliver 6 mdr. i faktisk alder om lidt over 1 uge.
De vejer nu hhv. 9,000g (fødselsvægt: 1882), og 8200g (fødselsvægt 1541), og sover fint igennem. De er begge glade og aktive drenge.
Jeg savner en madplan:)
Indtil videre ser dagen sådan ud:
19-06: søvn (de vil ikke spise, hvis jeg vækker dem)
06: MME (240-250 ml)
06.30-08.30: søvn
10: MME (240-250 ml)
ca. 11.30: sveskemos (ca. 2 ½ spsk, for at afhjælpe maverne)
12-14.30: Middagslur
14.30: MME(240-250 ml)
18.30: Vælling (110 ml) og MME ca. 160 ml
De har prøvet et par smagsprøver (ikke mere end et par mundfulde, da jeg ikke vil presse deres maver) af risgrød, hvilket de rigtig gerne vil have...
Min SP sagde inden hun stoppede hos mig, at de ikke spiser tit nok.. lægen siger, at jeg skal passe på deres vægt... Hvad siger du? (Drengene nægter pure at spise tiere, selvom jeg skærer ned på mængden...)
Kan jeg få dig til at give et bud på mad?
På forhånd tak for hjælpen.. og tusind tak for en super brevkasse!
Venlig hilsen Dorthe