Brev:
Kostintroduktion - begynde på arbejde 6 mdr.
20. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Kostintroduktion - begynde på arbejde 6 mdr.
Hej
Et par spørgsmål om min datter på snart fire mdr.:
Jeg skal tilbage på arbejde, når min datter bliver seks mdr. Hun vil skulle passes hjemme af en barnepige. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe kostintroduktionen an. Hun er hidtil blevet ammet 100 pct. og har aldrig fået en flaske. Det anbefales jo egentligt at amme fuldt ud til barnet er seks mdr., men er det også hensigtsmæssigt i min situation?
Egentlig vil jeg gerne selv starte hende op på skemaden, så jeg har lidt hånd i hanke med det. Kan jeg det? Skal jeg også indføre flaske med mme eller kan hun klare sig med amning morgen og aften? Og hvordan griber jeg det i givet fald an - hvor lang tid før bør jeg gå i gang med ændringerne?
Endnu et lille spm.: Vi er på vej på ferie sydpå. Jeg sørger naturligvis for at holde hende i skyggen, men er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg alligevel bør give hende solcreme på. Jeg har læst et sted, at man ikke bør give babyer under seks mdr. solcreme på, men der kan jo være refleksioner, øjeblikke med sol mv, og så er beskyttelse vel at foretrække?
Tak for en god brevkasse - det er virkelig guld hver, når man som jeg bor i udlandet og er langt væk fra det normale netværk!