Brev:
Sover ikke ret længe om dagen
20. juni 2006
Alder:
4 mdr.
Sover ikke ret længe om dagen
Kære Helen
Min dreng på 4 mdr sover ikke ret længe af gangen om dagen.
Han vejer 7 kg er 67 cm lang, så han er jo en pæn stor dreng, og han bliver kun ammet. Han sover konsekvent kun 45 min af gangen, ca 3-4 gange om dagen.
Om aftenen ligger jeg ham i seng mellem kl 19 og 20, og ammer ham i soveværelset til han sover. Jeg prøver så vidt muligt at fjerne brystet inden han sover, men skal nogle gange gøre det op til flere gange. Jeg oplever også at han nogle gange selv slipper brystet, ligger og kigger lidt, og derefter sover.
Om dagen skal vi køre med barnevognen et stykke tid før han sover, og det er af og til med gråd, som om han ikke kan overgive sig til søvnen.
Her til eftermiddag græd han da jeg lagde ham ud, så jeg tog ham op og lagde ham til ved mit bryst, og han faldt i næsten i søvn. Jeg bar ham ud i barnevognen (stadig vågen), og lagde ham med en sut (skal holde lidt på sutten for ham), og han overgav sig.
Om aftenen falder han rimelig hurtigt i søvn, og sover ret godt en del timer inden han skal spise igen. Først hen på morgnen beder han mere om brystet igen.
Mit spørgsmål går på om det mon stadig er nok for ham kun med bryst, eller skal han snart have lidt grød, for at sove bedre ?
Kærlig hilsen
Sarah