Brev:
Nægter pludselig at spise skemad - 6 mdr.
21. juni 2006
Alder:
6 mdr.
Nægter pludselig at spise skemad - 6 mdr.
Kære Helen
Min datter er godt og vel 6 mdr. gammel nu og jeg har givet hende skemad i ca. 1 md. nu.
I starten gik det vældig fint og hun virkede meget interesseret i maden og spiste med stor velbehag, men her den sidste tid er hun overhovedet ikke interesseret i grøden længere.
Hver gang hun får en skefuld mad i munden tager hun alle fingre med ind i munden og derefter gnider hun maden rundt i hele ansigtet, hermed mener jeg at hun gnider det i næsen og øjnene, hvorefter hun bare skriger løs og det hele nærmest ender i en kamp for bare at få hende til at spise en smule af grøden.
Lige i øjeblikket får hun majsmel-grød m. lidt sukker og smør (lavet på modermælk), da jeg tænkte på om det var gryn/klumper i maden hun evt. reagerede negativt på, men dette lader det umiddelbart ikke til.
Jeg har også tænkt på om det er pga. varmen hun ikke har lyst til "fast" føde?
Jeg håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Sara :-)