Brev:
Endnu mere ensidig kost
21. juni 2006
Alder:
10 mdr.
Endnu mere ensidig kost
Hej Helen
Jeg skrev til dig for nylig, idet jeg syntes at min datters indtag af føde var noget ensidig....Hm måske skulle jeg bare have været tilfreds:), da det i mellemtiden er blevet endnu værre!
Nu er vi "nede" på 4 måltider om dagen (kl. 8, 12, 15 og 18 + aftenvælling), men det passer vist fint, da hun først står op ved 8tiden. Men det er 4 beskedne måltider og hun foretrækker absolut at spise selv og er meget selektiv i hvad hun tager op! Det mad der er et hit den ene dag er bestemt ikke en selvfølge på hitlisten den næste dag. Dog er der de evige favoritter som pasta, ost, vandmelon, avocado og yoghurt, til gengæld er bondebrødet, kød og alt hvad der er lidt fedtet på ad-listen.
Hun har altid været småt spisende og er endnu ikke så fysisk mobil, så mængderne er nu meget beskedne.
Vi har været ved lægen og har fået konstateret at hun har væske i øret efter hendes mellemørebetændelse i starten af juni, spiseproblemet er opstået i samme tidsperiode. Da jeg formoder at der kan være en sammenhæng, vil jeg høre hvad din erfaring er med tidsperspektiv? Skal man ignorere ensidigheden og lade hende leve af ovennævnte få fødevarer? Skal jeg skære ned på MME og vælling, så det samlede kvantum er 400 ml i håb om at skabe mere appetit? Hun spiser kun fuldkornspasta; kan det erstatte bondebrød og rugbrød indtil hun får lyst til andet?
Med venlig hilsen og tak for dit forrige svar.
Molly