Brev:
Spørgsmål vedr. kosten til en 6 mdr. gammel baby
23. juni 2006
Alder:
6 mdr.
Spørgsmål vedr. kosten til en 6 mdr. gammel baby
Kære Helen
Her kommer lige en række spørgsmål vedr. kosten til en 6 mdr. gammel baby:
- Han må godt få gluten nu, ikke?
- Hvordan er det med tomat - frarådes det stadig, når han er et halvt år?
- Skal alt frugt stadig koges, eller må han godt få friske jordbær/nektariner/melon?
- Må jeg give ham øllebrød?
- Må han få agurkstænger, skorper, melonstænger til at sidde med selv, og hvad sker der, hvis han bider af det? Kan han så blive kvalt? Han har ingen tænder endnu, men han kan bide rigtigt godt til med gummerne.
- Hvornår må de få æg og yogurt?
Og til sidst - hvornår må han begynde at sidde i højstol? Pt. sidder han i sin skråstol, når han får mos og grød, men han bruger enormt meget energi på et forsøge at sætte sig ret op. Han kan dog ikke sidde helt selv endnu.
Håber du kan hjælpe mig med mine mange spørgsmål!
Kærlig hilsen
Cecilie