Brev:
Madplan og udvikling
27. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Madplan og udvikling
Hej Helen
Har lige et par spørgsmål ang madplan og udvikling. Vil lige sige at jeg selv synes jeg har en glad og nem dreng der trives, Frederik er nu 5 1/2 mdr 68-70 cm lang og vejer ca 9 kg. Helt pænt når man er startet ud med at være 5 1/ 2 uge for tidlig på den og med en startvægt på 2800 gr. Men alligevel opstår der jo spørgsmål, især når man er førstegangs mor :))
Frederik har fået grød en gang om dagen i en lille måneds tid. Nu er vi så tæt på at han skal til at ha lidt kartofler. Han spiser 5 gange i døgnet og kan jo følge nogen af de madplaner du før har skrevet. Så han får flaske kl.6-7, grød ca kl 10 + flaske. Flaske kl 13-14. Så vil jeg så starte op med kartofler inden længe kl.17-18 + flaske og så en stor portion vælling til natten.
Mit spørgsmål nu er så da Frederik endnu ikke er så god til det med kop og ikke kan lide vand. Hvor længe skal jeg blive ved med at tilbyde ham en flaske efter grød/mos??
Får han mælk nok når han nu får vælling til natten??
Vil tro at han efter ovenstående skema indtager 500-700ml MME
Så er der hans udvikling. Han er jo som sagt 5 1/2 mdr men der sker stadig ingen ting når han ligger på maven. Kan hverken trille fra mave til ryg eller omvendt. Han er her på det sidste blevet mere utilfreds når han ligger på maven og kan fornemme på ham at det nok er fordi der ikke rigtig sker noget. Er det bare fordi han er lidt længe om det eller hvad??? Muligt det efterhånden er mor der bliver mest utålmodig over der ikke sker noget :(( Synes jo jeg prøver at gøre de ting jeg skal for at få ham til det. Han er dog også et barn der har brug for meget søvn så kan jo godt være der ikke bliver helt så meget leg som der skulle være. Men han har det stadig bedst når han sover 15-16 timer i døgnet, der er dog dage hvor det bliver til ca 14 timer. Hvad kan jeg gøre??? Skal han bare ha lidt mere tid???
Tak for en super brevkasse........ Og god sommer
Hilsen
Frederiks mor