Svar: Ikke glad for rugbrød
1. juli 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Michelle
Jeg synes ikke du skal være ked af at din dreng ikke spiser rugbrød. Danmark er jo et af de eneste lande, hvor vi spiser denne form for brød og din dreng kan sagtens få brød som er godt og fiberholdigt uden at det lige behøver være rugbrød.
Schulstad laver bl.a. brød som hedder "levebrød", som har et godt fiberindhold, men du kan også købe brød ved bageren som vil være rigtig godt for din dreng at få.
Hvis han ikke bryder sig om rugbrødssmagen, så kan han sikkert heller ikke lide øllebrød, men måske kan han lide havregrød og flerkornsgrød og så er det okay.
Prøv at give ham en anden type brød og se om ikke du kan finde noget der falder i hans smag. Giv ham gerne lidt kogte ærter, gulerødder og majs eller lignende sammen med brøddet til frokost, så han stille og roligt lærer sig at spise lidt forskelligt. Det appellerer også i farverne og nogle dage ryger der måske lidt majs ned og næste dag lidt ærter, så på den måde får du varieret han kost.
Du må også gerne bruge frisk frugt som pålæg på brød, prøv f.eks. med friske bær.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske