Brev:
Sovevaner når mor skal på arbejde
1. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Sovevaner når mor skal på arbejde
Kære sundhedsplejerske
Mit spørgsmål er følgende: Jeg skal begynde at arbejde igen mandag d. 3. juli, og jeg overvejer i den forbindelse at dele min i forvejen korte arbejdsdag på blot 4 timer i to, så jeg kan nå hjem og selv putte min 7 måneder og 3 uger gamle søn, når han skal have sin formiddagslur (han sover nu to gange - formiddag og eftermiddag).
Vi har au pair. Hun er sød, men kan ikke rigtig få ham til at sove - det kan min mand faktisk heller ikke! Desuden er han (altså min søn!) heller ikke alt for go' til at drikke af kop, og så synes jeg, at han har brug for brystet til at slukke sin tørst ordentligt her i varmen.
Nå, men mit spørgsmål er: kan jeg tage tilbage på arbejde, når han sover, og så lade au pairen tage ham op? Vil det ikke forvirre ham samt evt med tiden skabe uvilje mod at sove? Er det ikke bedre, at jeg bliver hjemme, til han vågner, så jeg selv kan tage ham op (jeg ved godt, han kan lære at blive puttet af au pairen, men hvorfor begynde på det, når det kan gøres på anden vis, og det er rart for ham og mig, som det er nu?)?
Jeg har også lige et tillægsspørgmål: hvornår kan jeg "forvente", at min søn kan klare sig med kun en middagslur, så jeg kan vente med at putte ham, til jeg kommer hjem fra arbejde 12.30 - han står op 7.30?
På forhånd TAK!
Med venlig hilsen
Heidi