Brev:
Søvn og mad om natten 5 mdr.
3. juli 2006
Alder:
5 mdr.
Søvn og mad om natten 5 mdr.
Hej Helen,
Lige et par spørgsmål ang søvn.
Min søn er nu 5 mdr gammel, han er kommet super godt igang med mad, og spiser grød, frugtmos og grøntsagsmos. Han er rigtig god til det, selvfølgelig spiser han ikke så meget endnu, men som sagt så kører det bare fremad for ham.
Jeg er for 14 dage siden kommet hjem til DK på lang sommerferie, og det har virkelig gjort underværker for hans dagssøvn. Normalt skulle jeg kæmpe for 3 lure om dagen, den sidste måned før vi tog til Dk sov han kun en time af gangen.
Nu er han kommet hjem til den danske friske luft, og sover alle lure i barnevognen, og han sover gerne 1½ time formiddag, 2 timer til middag og ½ time til aften, skønt..
Om aftenen putter jeg ham omk kl 19, men han vågner stadig 2 gange hver nat, ca kl 23 og igen kl 3, og vågner kl 5.30.
Han spiser en flaske på 200 ml når jeg putter ham, men spiser også 200 ml hver gang han er vågen om natten.
Så jeg går ud fra at han vågner af sult, han er jo en stor dreng, allerede 9 kg og 72 cm... Kun en gang har han sovet igennem fra kl 23 til kl 5.30.
Jeg er desperat for at få mere end kun 3-4 timers søvn af gangen, men ved ikke hvordan jeg skal lære ham at sove igennem??
Jeg tænker på om det kommer, når han lærer at spise mere rigtig mad? Om det er en dårlig vane for ham? Osv, osv.. Så jeg vil høre hvad du mener jeg kan gøre, i hvert fald for at hjælpe ham på rette vej..
Jeg kæmper aldrig med at få ham til at sove, han får sin flaske, så sidder vi lige og nusser og krammer lidt i 5 minutter (dejligt:-) og så bliver han lagt, derefter går jeg ud og han falder selv i søvn, det tager nogen gange 5 min og andre gange lidt længere, men han græder aldrig.
Håber du kan hjælpe mig med at komme lidt videre, på forhånd tak..
Og god sommer,
Lotte