Svar: Søvn og mad om natten 5 mdr.
3. juli 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Lotte
Velkommen til Danmark - det må være lidt en omvæltning, selvom det også er varmt her:o)
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at du må have forældre her, som ville elske at kunne overtage en flaskegivning om natten? Derved kunne du måske opnå at få sovet sammenhængende og en enkelt nats søvn kunne gøre underværker.
Samtidig, så reagerer børn også nogle gange anderledes, når det er andre, som passer og derfor kan det være et forsøg værd.
I forhold til hans alder og det faktum at han faktisk spiser godt i løbet af dagen, så vil det være helt relevant at sige at han fik den sidste flaske kl. 23 og så ikke fik mad igen før kl. 5. Hvis han vågner ind imellem der, så kunne du prøve at give ham vand eller simpelthen forsøge om du kunne få ham til at sove videre uden noget.
Først fra mdr´s alderen siger man normalt at børn ikke længere har behov for mælk om natten, med kan tage deres behov om dagen. Måske er han tørstig, det er jo varmt, men jeg synes det vil være relevant at forsøge med vand i stedet. Måske er det så kedeligt at "det kan være ligemeget" og han derfor ender med at sove uden.
Håber det er en løsning, som hjælper jer lidt videre:o) Rigtig meget held og lykke og også god sommer til jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske