Brev:
Stadig hver 3-4 time
1. november 2003
Alder:
6 mdr.
Stadig hver 3-4 time
Hej Helen
Min søn Elias er snart 6 mdr. På mandag skal han starte i dagpleje og jeg skal også selv begynde at arbejde. Det har jeg det fint med.
Problemet er bare at Elias stadig spiser hver 3-4 time, også om natten. Til aftensmad får han kartofler, hvilket han ikke er særlig vild med, og lige inden han sengetid - 19-19.30 tiden får han vælling. Der spiser han 270 ml. Så vågner han igen ved 23 tiden og får så igen de har 270 ml vælling. Og så igen ved 3 tiden, der får han så 230 ml alm modermælkserstatning af mærket NAN 2. Han spiser rub og stub hvad der er i flasken, og virker så også mæt bagefter.
Jeg har prøvet flere forskellige vællinger for at se om den ene mætter mere end den anden, også hjemmelavet, men der er ingen forskel. Jeg har også prøvet at give ham vand om natten, sutten, tage ham over til mig, men det er kun en stakkels frist på ca ½ times tid. Og så kan jeg ligeså godt give ham først som sidst, for at det ikke skal gå for meget ud over MIN nattesøvn.
Kan det virkelig passe at der ikke er andet der mætter mere... eller er det bare sådan en indgroet vane at han skal have mad på de tidspunkter.
Har prøvet med andet grød end kartofler - ingen ændring. Har prøvet at give ham flaske når jeg går i seng, imens han sover, og det flytter bare tidspunkterne lidt..
Hvad kan vi gøre...
Lone