Brev:
Pige på 1 år
4. juli 2006
Alder:
12 mdr.
Pige på 1 år
Kære Helen
Her kommer de spørgsmål, som jeg pt. bruger alt for meget tid på ...
Angst for fremmede der kommer ind i huset.
Vi har en datter som netop er blevet 1 år. Da hun var 9 måneder begyndte hun at blive bange, når fremmede mennesker kom ind i huset. Ser hun de samme mennesker på gaden er der ingen reaktion, men når de kommer ind i huset bliver det ligesom for meget for hende.
Hvordan lærer man hende, at der ikke er noget at være bange for ??? De seneste par uger har det ikke været muligt for mig at give hende over til andre - heller ikke selvom jeg er lige ved siden af. Det er altså kun mor og far der kan bruges lige for tiden. Er det normalt for den alder ??? Jeg tænker naturligvis også på, hvordan det skal gå til august, hvor hun skal begynde i vuggestue.
Allergi overfor æg.
Vi har bemærket at vores datter får rødt udslæt omkring munden (det går normalt væk en ½ times tid efter det er kommet), når hun har spist følgende: koldskål, hjemmelavet lagkage til hendes 1 års fødselsdag, æg og pølse. Det eneste jeg kan se der skulle gå igen er ”æg” – kan det være rigtigt, og i givet fald er det noget hun kan vokse sig fra ???
Mælk til et barn på 1 år
Jeg kan læse mig frem til, at et barn på 1 år skal have hvad der svarer til 400 ml. letmælk om dagen. Hvad gør man, hvis man har et barn, der ikke vil drikke mælk – kun hvis det er varmt og bliver serveret i en sutteflaske (hvilket hun er jo er alt for stor til nu… ). Hun er dog rigtig god til at drikke vand af en ”drikke-flaske”, hvilket er det eneste vi tilbyder hende – ud over mælken, som desværre ikke falder i så god jord …
Det var alt for nu. Håber du får en rigtig god sommer.
Mange sommer-hilsner fra
Charlotte