Svar: Babysvømning - 3 mdr.
6. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Lisette
Jeg synes det lyder rigtig godt det du gør og det er en udmærket idé at tage i svømmehallen og lade din dreng lære vandet at kende - også uden instruktør. I sidste ende handler det jo mere om at vende ham til vandet og synes det er sjovt, end at han kan bestemte øvelser.
Med hensyn til at dykke, så er det sådan at små børn har en refleks, hvor de automatisk "lukker af" hvis man puster dem i ansigtet. Det ved jeg at nogle benytter sig af, således at man puster barnet i ansigtet lige inden de kommer under vand. Andre siger at det skal man ikke gøre, i stedet kan man sige en bestemt ting og gøre en bestemt bevægelse, så lærer barnet at når det holdes sådan og man f.eks. tæller 1,2,3 så kommer jeg under vand.
Jeg ved faktisk ikke hvad det rigtige vil være at gøre og umiddelbart tænker jeg igen, at det vigtigste er at have det rart sammen.
Der findes rigtig mange bøger om babysvømning, så jeg vil foreslå dig at gå en tur på biblioteket og se om ikke du kan finde inspiration der.
Rigtig god fornøjelse:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske