Svar: Sidde i barnevogn
7. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Stine
Jeg synes ikke Tobias skal sidde op, når han ikke er ældre. Først fra 6 mdr´s alderen anbefales høj stol og det må i princippet være det samme med en barnvogn.
Dog er det sådan at der i mange barnevogne er et lille sæde som kan skråtstilles. Dette kan du måske benytte dig lidt af en gang imellem, men igen kun kortvarigt. Når Tobias også sidder i skråstol og måske også i autostol? så har han rigeligt med "sidde mulighed" og har ikke brug for at sidde i barnevognen - her er det bedst at ligge ned - i hvert fald indtil han bliver ældre:o)
I stedet kan du benytte dig af at hænge noget op, som er interessant at kigge på, lægge kalechen ned så han bedre kan se ud eller hvis han slet ikke vil ligge, så medbring en bæresele eller en slynge, så han kan komme op og på den måde få et stillingsskift. Når han så har siddet der lidt, så er han måske parat til at blive lagt igen.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske