Brev:
Hård mave - 7 mdr.
8. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Hård mave  - 7 mdr.
Hej igen
Ditte på 7 mdr er godt i gang med skema og for en uge siden startede vi på 3. måltid - havregrød om morgenen. Det er hun rigtig glad for.
Men her de sidste 4 dage har hun haft meget svært med at komme af med sin afføring. Hun presser meget og der kommer kun en lille smule som er meget mørkt og knoldet.
Jeg har givet hende sveskemos hver dag - det har tidligere virket godt - og jeg prøver at give hende godt med vand nu hvor det også er så varmt. Der hvor det halter lidt er det med at være fysisk aktiv - hun har lige lært at sidde op alene og det er det eneste hun vil nu. Hun græder og bliver meget ulykkelig når hun bliver lagt på ryggen og på maven vil hun kun ligge i kortere tid af gangen før hun begynder at græde.
Hun har ellers tidligere været rigtig glad for at ligge på maven, men nu er det ligesom om det ikke er spændende længere. Hun er også blevet mere pjevset og urolig. Hun vil op men når hun så kommer op, vil hun ikke rigtig alligevel.
Så det varme vejr og hendes dårlige mave gør at hun ikke er rigtig glad lige for tiden. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende igennem det? Skal jeg give hende noget andet at spise?
Hendes dag ser nogenlunde sådan ud:
Morgen- havregrød m. frugtmos + vand fra kop
Lur på ca. 2 timer
Formiddag/frokost - grød m. frugt- eller grøntsagsmos
Lur 45 min
Eftermiddag - Flaske 250ml MME
Sen eftermiddag - evt. yoghurt m. frugtmos + vand af kop
Evt. lur 30 min
Aften - kartoffelmos m. grøntsager + vand af kop
til natten - Flaske 150 - 250 ml MME
Nattesøvn 10-11 timer uden måltid
Jeg tilbyder hende selvfølgelig også vand af kop ind i mellem måltiderne. I går fik jeg hende endelig også til at drikke vand af flasken. Det har hun ellers ikke ville.
Jeg er jo ked af at hun ikke har det godt og vil gerne hjælpe hende i denne varme periode så jeg håber du har nogle forslag.
Med venlig hilsen
Dittes mor