Brev:
Svært ved at falde til ro om aftenen
8. juli 2006
Alder:
6 mdr.
Svært ved at falde til ro om aftenen
Kære Helen
Ja, så må jeg også melde mig på vognen med et sovespørgsmål! Marie, nu godt 6 mdr. har svært ved at falde til ro om aftenen. Sådan har det været stort set hele tiden, når jeg tænker over det, jeg har bare fundet det naturligt at hjælpe hende ved at vugge, nusse og holde i hånd osv.
Det har virket, men nu virker det ikke helt så godt. Dels fordi jeg synes hun skal selv og derfor prøver at lægge hende uden så meget halløj, dels fordi det er lyst, varmt....??? Jeg har med held lagt hende i barnevognen, kørt i 5 min. og så sover hun. Det har været pga varmen og alt for meget gang i den inde i huset. Men er det nu en god ide?
Det har ikke tidligere været et stort problem, men nu synes jeg bare putning er begyndt at tage rigtig lang tid og det ærgrer mig lidt! Jeg kan godt selv komme med mange forklaringer; alder, varme, lys, ferie, mange mennesker og meget andet (som f.eks tegn på skoldkopper, der stammer fra mødregruppe), men jeg tror bare jeg har behov for et godt råd fra dig og måske et lille klap på skulderen og et "det går snart over smil"
Håber du nyder det gode vejr, det gør vi, også selv om baby har det lidt varmt!
Med venlig hilsen
Lotte