Svar: Mælk i overgangsperioden
9. juli 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Tina
Efter 9 mdr´s alderen kan komælk begynde at udgøre en større del af mælkeindtaget og i alderen mellem 9-12 mdr nedsættes mælkebehovet til at være ca 500ml, som er det, der vil være din datter behov fremover. I de 500ml er modermælk, flaskemælk, mælk af kop, en portion tykmælk osv. medindregnet.
Derfor vil jeg foreslå at du omkring 9 mdr´s alderen f.eks. erstatter eftermiddagsamningen med en portion tykmælk, A38 eller lignende evt. med lidt frugtmos, friske bær eller frisk frugt. På den måde kan du trappe den midterste amning væk og samtidig sikre din datter hendes mælkeindtag.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske