Brev:
Hvor slemt er frugtmos?
10. juli 2006
Alder:
6 mdr.
Hvor slemt er frugtmos?
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål til dig vedrørende frugtmos. Det er nemlig sådan, at min søn på 6 ½ mdr. elsker frugtmos, mens alt det andet babymad såsom grøntsagsmos og grød ikke er de store hit. Han startede med grøntsagsmos som 4½ mdr. og det er først her den seneste uge, jeg har tilbudt ham frugtmos (som topping på grød (usødet)). Giver jeg ham en mundfuld grød med meget frugtmos på, gaber han villigt efter den næste mundfuld, mens grøntsager/grød, skal 'manipuleres' i ham med klovneri.
Nu er der bare det ved det, at man jo hører, at frugtmos nærmest er farligt pga. sukkerindholdet. Jeg bruger kun den slags, der ikke er tilsat sukker, og vælger gerne dem fra Hipp, hvor der også er tilsat forskellige kornprodukter. Så hvor slemt er det egentligt?
Kærlig hilsen
Cecilie