Brev:
Leg og underholdning 7 mdr
10. juli 2006
Alder:
7 mdr.
Leg og underholdning 7 mdr
Kære Helen
Endnu et spørgsmål ang. min datter Ditte som nu er 7 mdr. Det sidste stykke tid er det blevet sværere og sværere at "underholde" hende. Hun er begyndt at blive mere klynkende når jeg lægger hende på gulvet.
Hun har ellers tidligere været rigtig god til at underholde sig selv og kunne studere legetøjet i lang tid. Men nu er det som om hun vil underholdes hele tiden. Hun vil ikke ligge mere end 5 minutter for sig selv før hun begynder at kalde og hun vil helst op at sidde. Hun sidder fint uden støtte, men jeg tør ikke lade hende sidde helt alene, da hun stadig vælter og ikke rigtig tager fra med armene endnu.
Hun er meget nysgerrig og livlig men jeg synes at det er svært at være om hende og "underholde" hende alt hendes vågne tid.
Har du nogle gode forslag til hvad jeg kan "lege" med hende og hvad er godt legetøj for hende?
Det virker lidt som om hun keder sig med det hun har, at hun kender det for godt for hun vil helst kigge på og undersøge alt muligt andet end legetøjet (mobiltelefon, fjernbetjening, etc.). Jeg har endnu ikke været i svømmehal med hende, men tænker om det måske ville være en god ide med noget fysisk aktivitet.
Hun er en meget selskabelig person. Hun elsker når der er andre folk og så er hun ikke nær så "sur" som når jeg er alene med hende, men det er jo svært for mig at underholde på samme måde som når der er andre mennesker.
Har det noget med alderen at gøre også? Det virker som om hun er utilfreds med ikke at kunne kravle, at hun gerne vil en hel masse ting som hun ikke kan endnu og derfor bliver hun mere sur end tidligere. Hun har altid været et meget glad og smilende barn men det sidste stykke tid har hun altså ikke virket så glad (til dels har det været varmen og hendes mave har også gjort knuder, men maven er vi ved at få styr på igen.)
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Dittes mor