Brev:
Hårde ord
10. juli 2006
Alder:
4 år
Hårde ord
Kære Helen
Vi har en søn på snart 4 år og en datter på 2,5 år. Vores søn var ret lille, da hans lillesøster kom til verden og han fik derfor et meget nært forhold til sin far - da jeg i sagens natur måtte være meget sammen med vores datter, når hun skulle ammes osv.
Den afvisning jeg fik fra vores søn i den periode hænger stadig lidt i mig, og jeg har jo nok "dårlig" samvittighed over ikke at kunne være 100% for ham i den periode. Han var jo kun 1,5 år og vi havde et dejlig tæt forhold.
Jeg har kæmpet meget for at få vores meget nære forhold tilbage, men ind i mellem er det bare kun far han vil. F.eks når han skal sove, er ked af det el. lign.
Jeg synes det er pragtfuldt at far og søn har et utrolig tæt forhold. Deres far er en fantastisk far og jeg kan da godt forstå at børnene elsker ham - det gør jeg da også selv!!
Jeg kan høre på vores søn at han ofte mener det er lillesøster og mig - og ham og far, måske også fordi lillesøster så i modsatte grad er meget mor-glad.
Nå, men det der gør ondt er hans udtalelser af og til. Vi kan have det skønt sammen, men lige pludselig tager "fanden fat" han bliver rasende og siger" jeg savner far, jeg savner far, det skal ikke være dig.." eller noget i den stil, jeg må simpelthen ikke være i nærheden af ham.
Hvis jeg henter ham en dag og han skal hjem og sove (sover stadig til middag af og til) siger han f.eks "øv mor hvorfor er det altid dig, det skal være far jeg vil ikke sove hos dig...". Jeg synes nærmest det er pinligt - for det hedder sig vel nærmest at børn kun vil deres mor? Sådan er det ikke i vores familie, og det synes jeg bestemt heller ikke det skal være, hans udtalelser gør bare pokkers ondt på og går lige ind i hjertet.
Børnenes far arbejder meget så det er både mig der henter og bringer osv. Han kører tidligt om morgenen, og vores søn bliver meget ked af det, hvis han ikke når at sige farvel til ham. Han kommer så hjem til spisetid igen og har derfor ikke meget tid med børnene. Når han er hjemme bruger han dog stort set al sin tid på børnene.
Tror du det er hans savn efter sin far, eller blot fordi han næsten altid har været vant til at det var far der tog ham når han skulle sove osv? Eller hvad søren kan jeg gøre anderledes?
Jeg har et helt tæt forhold til vores datter og elsker begge vores børn utrolig meget - men med vores søn er jeg måske altid lidt bange for ikke at gøre tingene godt nok - for vil jo nødigt have smidt i hovedet "jeg savner far og det skal være far"....
Kærlig hilsen
Mig