Brev:
Mangler den sidste times søvn
11. juli 2006
Alder:
11 mdr.
Mangler den sidste times søvn
Hej Helen
Nicolai er nu 11 måneder og sover rigtig godt om natten. Han falder i søvn senest 18.30 og sover som regel i et stræk til ved 4/5-tiden ... måske med hjælp til sut en gang eller to i løbet af natten, så det er jo skønt. Nogle dage kan vi så give ham sutten der først på morgenen og evt lidt vand (og skifte ble da den tit er meget tung og tydeligt generer ham!) og så tager han efter lidt tid den sidste time så han vågner ved 6-tiden frisk og glad!
Andre dage kan han ikke falde i søvn igen og vi må stå op ... helt ok men han er bare ikke helt frisk og skal allerede sove ved 8-tiden.
Har du nogle forslag til hvordan vi giver ham den sidste halve/hele time - eller er det mon bare en overgang?!
Vi er temmelig sikre på at han får mad og væske nok i løbet af dagen - og han sover også fint (2 gange 1-1½ time i barnevognen) ... han får 200 ml MME inden han skal sove (og børstet tænder bagefter!)
Nicolai skal i øvrigt være storebror til marts - det er bare fantastisk :o)
... vi kan mærke på ham at han trænger til udfordringer og andre oplevelser men desværre har vi indtil nu fået to pasningstilbud vi ikke kan acceptere så vi håber på at 3. gang er lykkens gang for os ...
Vi har overvejet at rykke hans sengetid, men det er hans naturlige rytme at sove til natten 18.30 så det har vi ikke lyst til at gøre - og tror nok heller ikke det er løsningen. De dage han sover fra 18.30 og ca. 12 timer er han simpelthen så frisk og skal først sove kl. 10 - hvordan hjælper vi ham til at få denne rytme hver dag?!
Vi glæder os til at høre fra dig!
/Trine & Co.