Svar: Mangler den sidste times søvn
11. juli 2006
Alder:
11 mdr.
Kære Trine
Stort tillykke. Hvor er det dejligt at du venter dig igen og Nicolai skal opleve at være storebror:o)
Mange børn kan i 1-1½ års alderen nøjes med en lur i løbet af dagen, og da Nicolai sover så godt om natten, som han gør og ofte tager et stræk på 12 timer, så tænker jeg at det måske kunne være løsningen for jer.
I må derfor prøve at vurdere om han kan nøjes med en lidt længere middagslur allerede nu og på den måde så også få ændret lidt i sin tidlige morgenrytme. Nogle dage vil han måske kunne og andre dage ikke, men fleksibilitet skal der være plads til.
Ellers tænker jeg at det, som du selv siger, er en overgang. Og ændrer sig naturligt i takt med at han bliver ældre og så må du bare være lykkelig over at I forældre trods alt har aftenerne sammen og mulighed for forældretid:o)
Bliv ved med at gøre som I gør nu. Det lyder helt rigtigt.
Fortsat held og lykke, - både med pasningstilbud og graviditet:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske