Brev:
Svært ved at falde i søvn, 2 uger
12. juli 2006
Alder:
0 mdr.
Svært ved at falde i søvn, 2 uger
Hej Helen
Jeg har en datter på 1 1/2 uge. Hun spiser fint, 6-8 gange om dagen, men de sidste par dage har hun haft svært ved at falde i søvn når hun har spist om dagen.
Det tager ca. 45 min. at amme hende inkl. bøvsepause, skiftning og at hun bliver tilbudt begge bryster. Nogle gange falder hun i søvn, når hun spiser, og nogle gange slipper hun bare selv brystet, når hun er mæt. Men så snart jeg lægger hende ned - om dagen sover hun som regel på sin dyne inde i stuen hvor vi også er - bliver hun urolig. Arme og ben kører på hende, og efter ca. 10 min. begynder hun at klynke, som så udvikler sig til skrig. Hvis vi tager hende op, falder hun som regel til ro, men så snart hun bliver lagt ned igen, bliver hun urolig.
På den måde kan hun sagtens være vågen op til 2 timer, og til sidst har hun kørt sig selv helt op i en spids. Jeg er lidt bekymret, for så får hun jo hverken spist eller sovet ret meget.
Hvad gør vi galt - er det fordi hun i virkeligheden ikke er træt, men bare skal underholdes/lege, eller er hun understimuleret og skal have mere kontakt fra os, eller er hun overstimuleret og skal have lov at falde i søvn alene, evt. i sin vugge i soveværelset?
I går aftes og her til morgen har vi med held svøbt hende og lagt hende på dynen, og så er hun faldet i søvn. Der er ikke nogen problemer om natten, her vågner hun som regel ca. kl. 2 og kl. 5 og får mad og falder hurtigt i søvn igen.
På forhånd tusind tak.