Brev:
Natflaske og væske - 9 mdr.
12. juli 2006
Alder:
9 mdr.
Natflaske og væske - 9 mdr.
Hej Helen
Min datter lige blevet 9 mdr. og vejer knap 11 kg. Har godt med elastikker rundt omkring og er en glad pige ;-)
Jeg stoppede amningen for 3 uger siden, da hun mistede interessen. Hun vågner stadig om natten (dog ikke så meget som før fordi hun er kommet i eget værelse!) og får en flaske - hvis altså sut eller vand ikke kan gøre det.
Det er sådan nu, at hun efter aftensmad får 200 ml MME ved putning, og sover fra ca. kl 19.30-01/02 tiden, hvor hun får en flaske (150 ml) som hun oftest sluger! Så sover hun videre og vågner som regel ved 04/05 tiden igen. Her kan jeg ”lokke” hende til at sove 1-2 timer mere hvis hun får en flaske til...
Om dagen får hun 1-2 flasker og 4-5 måltider. Jeg synes ikke hun spiser så meget mad eller drikker særlig meget af kop, men er mest interesseret i flasken...
Min SP siger hun sagtens kan undvære flasken hele natten (10-12 timer), men jeg har også læst at det ”at sove igennem” er 5 timer i træk efter midnat, og har lidt svært ved at tro min datter vil kunne sove så længe uden noget!
- Jeg ved godt at man siger at børn fra 6 mdr. ikke behøver mælk om natten. Men hvad vil ”natten” lige præcis sige?
- Jeg ønsker selvfølgelig ikke at fastholde min datter i en ”dårlig vane” men er i tvivl om hvorvidt det er det?
- Hvis vi skal droppe nat- og morgen flaske – har du så et godt råd til hvordan? Jeg tænker nemlig at hvis de skal droppes, så skal hun vel helt væk fra det, at få flaske i sengen - også ved aftenputning?
- Jeg er usikker på om hun får nok væske i løbet af dagen. Det er jo ret varmt for tiden og jeg har oplevet en temmelig gul ble et par gange. Hvor meget væske har en 9 mdrs. baby ca. brug for?
Jeg vil til slut lige sige at min SP er ok, men vi har ikke helt samme syn på tingene. Jeg er ofte inde og læse dine svar og synes du ligger tæt op af mine egne holdninger, og ser derfor frem til dit svar på mine lidt forvirrede spørgsmål!
Maria