Brev:
8½ mdr. og vil ikke spise
12. juli 2006
Alder:
8 mdr.
8½ mdr. og vil ikke spise
Hej Helen
Ja, nu har jeg fået en ny problemstilling. Min aktive søn på 8½ måned er nærmest umulig at få til at spise. Jeg skrev til dig vedr. hans søvn problemer. Hans aftenputning er blevet rigtig god, men han sover fortsat kun 2x½ time om dagen.
Nå men om morgnen kan jeg kun få 4-5 skefulde mad i ham, 1 gang om ugen spiser han en OK potion. Så får han noget frugt og rugbrød til formiddag. Nogle gange guffer han ½ mad, andre gange kun 2-3 hapser. Så prøver jeg at give ham noget grød for at fylde ham op, men det vil han heller ikke spise. Og jeg har prøvet 5-6 forskellige typer samt alt muligt hjemmelavet mos.
Til eftermiddag har jeg prøvet med frugtmos, og grød, og rugbrød igen men nej det er ikke altid det passer herren. Aftenen er det samme ræs.... Han vil kun hvis han får en lille delle, en bolle eller et stykke frugt han selv kan sidde med.
Og så er der jo hans sutteflaske...... Den er SÅ dejlig. Den elsker han. Så når jeg har kæmpet og kæmpet med at proppe rigtig mad i munden på ham, er jeg til sidst nødt til at give ham sin flaske. For så er han så sur, træt og naturligvis sulten, så han falder først til ro når han får flasken.
Vores problem er jo så at når han skal sove for natten har han jo ikke mad nok i maven til hele natten, så vi skal op 3 gange for at give ham mad. Og det har aldrig været nødvendigt før højst 1 gang ved 5,30 tiden.
Er det pga. varmen eller er han bare en selvstændig og stædig asen som kun vil hvis han selv må? Og hvad kan vi gøre for at han får noget mad i sig som mætter ham hele natten, så vi kan sove.....
Med venlig hilsen
En fortvivlet mor