Svar: Opkast - 1 mdr.
15. juli 2006
Alder:
1 mdr.
Kære Tanja
10-20 ml er ikke meget ekstra og måske din lille pige får mælk nok hos dig, så det der kommer op er den erstatning hun har fået for meget?
Hvis du hælder 20 ml ud på bordet, så fylder det en del og det kunne måske godt svare til den mængde hun har fået på flaske. Det er mit umiddelbare bud.
Det er naturligvis vigtigt at sikre sig at børn tager på, men det er svært at vurdere en vægt over 2 dage. Jeg synes derfor I skal give hende en chance her i week-enden og så få hende vejet igen på mandag og se hvad vægten så siger.
Så vidt jeg kan forstå på dit brev, så kaster hun jo ikke op i forbindelse med amning, men kun når hun har fået flaske efterfølgende. Gylp er i øvrigt ofte hvidt og grumset og det lyder ikke som om at der er noget forkert i dette:o)
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske