Brev:
Vil ikke tage brystet 3 mdr
15. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Vil ikke tage brystet 3 mdr
Kære Helen
Jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg gør forkert.
I går skete der følgende:
Kl 16 ammede jeg Tobias, og så sov han fra kl. ca 17 til 18.30, hvor han vågnede fordi jeg skulle flytte ham over i autostolen. Da vi kom hjem var han meget glad, pludrede og legede. Kl. ca. 19 tænkte jeg, at han nok var ved at være sulten, så jeg prøvede at lægge ham til. Han stak i et skrig, i det øjeblik jeg lagde ham til brystet, og var derefter utrøstelig i en lille halv time, hvor jeg simpelthen ikke forstod, hvad der foregik.
Jeg forsøgte at lægge ham til flere gange, trøste og aflede, men uden resultat. Til sidst så han meget træt ud og jeg tænkte, at jeg måske skulle putte ham. Han skreg da jeg lagde ham i vuggen, men faldt dog hurtigt i søvn alligevel.
Så sov han to timer og vågnede kl. 22, glad og smilende og pludrende. Jeg tog ham op og tænkte at nu måtte han da være sulten, han gjorde også søgende bevægelser mod brystet. Han havde jo ikke spist siden kl. 16. Men det samme skete, idet øjeblik jeg lagde ham til, stak han i et skrig og var utrøstelig.
Jeg gik rundt med ham i lejligheden, forsøgte alle de muligheder jeg kender. Men han skreg bare. Jeg forsøgte tre-fire gange at lægge ham til igen, for jeg tænkte, at han da måtte være sulten, men det var helt umuligt. Jeg blev meget usikker og ked af det. Var desværre alene hjemme, så det gjorde det også lidt sværere. Jeg overvejede at lave en flaske erstatning til ham, men kunne ikke overskue at han bare skulle ligge og skrige imens.
Til sidst satte jeg mig ned, lagde ham til, holdt hovedet (lidt brutalt, synes jeg) mod brystet, vuggede kraftigt frem og tilbage. Pludselig tog han fat og sugede voldsomt. Jeg sad helt stille og turde næsten ikke røre mig, for at han ikke skulle slippe igen. Han spiste et ordentligt måltid, storsvedte, slap igen, smilede stort, bøvsede, pruttede og faldt i søvn.
Jeg oplevede det samme for en uges tid siden, hvor det skete jævnligt over et par dage. Har du nogle forklaring på det? Jeg forstår ikke, hvad det er han prøver at fortælle mig...
Han er 3 måneder nu, stor og glad, og skriger normalt ikke... Kun sådan i det små...
Knus fra Stine