Svar: Opkast part 3
16. juli 2006
Alder:
1 mdr.
Kære Tanja
Det er svært for mig at sige hvad det skyldes, det bliver jo et gæt. Jeg synes du skal få hende set af en læge, som må veje hende, undersøge hende og vurdere hvorfor hun kaster op.
Nogle børn bliver født med en lidt slap mavemunds muskel og har derfor svært ved at holde mælken i maven. Når børn gylper meget kalder man det Reflux. Det er ikke farligt og derfor gør man ikke noget ved det, hvis barnet tager på trods opkastninger. Nogle gange hjælper det at give en speciel erstatning som hedder Enfamil AR som købes på apoteket.
Om det er relevant hos jer ved jeg ikke, det må lægen vurdere. Umiddelbart tænker jeg at din datter jo ikke er så gammel, så jeg synes også man et eller andet sted lige skal se tingene lidt an, men lad hende for en sikkerhedsskyld blive set af en læge – og gerne i dag, så du kan få lidt ro. Jeg kan godt fornemme at du er meget bekymret og det kan jeg også godt forstå. Det er jo næsten ikke til at bære, når ens børn ikke har det godt:o)
Få derfor en vurdering af lægen og rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske