Svar: Ekstra væske i varmen
16. juli 2006
Alder:
4 mdr.
Kære mor
Så vidt jeg husker er din datter nu over 4 mdr gammel og derfor er det helt i orden at du giver hende noget ekstra væske i løbet af dagen. Du må godt give hende det på flaske, eller måske af en lille kop, hvis det er lettere for hende at få en større mængde her.
Du har naturligvis ret i at mængden ikke skal gå ud over et måltid, således at hun kommer til at mangle mad at vokse af. Der er jo ikke næring i vand. Men umiddelbart tænker jeg dog, at hun jo ammes rigtig hyppigt, så hendes mælkebehov burde være dækket ind.
Hvis du vil give hende noget ekstra mættende bør du derfor nok prøve med lidt skemad, som så efterfølges af bryst eller vand. Ønsker du at slukke hendes tørst, så er vand et meget fornuftigt valg, med de temperaturer som vi har i øjeblikket:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske