Brev:
Vælling til dreng på snart 4 mdr.
17. juli 2006
Alder:
4 mdr.
Vælling til dreng på snart 4 mdr.
Hej
Så skriver jeg igen. Vores Hans bliver 4 mdr. d. 29/7.
Lige lidt forhistorie...
Mad har været lidt at et problem for os. Vi ku ikke få amningen til at fungere, men jeg malkede ud de første tre måneder... Sideløbende har vi nok prøvet alt MME, der er ikke den farve allomin vi ikke har prøvet...
Han havde meget maveonde og var aldrig rigtig tilfreds og i følge vores sundhedplejerske var han en sulten dreng og min mælk mættede åbenbart ikke, derfor fik han i en tidlig alder hjemmelavet majsvælling lavet på min mælk - det gik vi dog bort fra, da det viste sig at hans maveproblemer ikke var sult, men at en kiropraktor kunne kurere det. Han blev også så frygtelig forstoppet at majsvællingen.
Nå, men jeg har brug for et råd ang. optagelse af vælling igen. Kan jeg bare købe vælling på brik og give ham til aften eller skal jeg selv lave det af MME og majspulver? Jeg regner med at opstarte med grød og mos lidt mod anbefalingerne når han bliver 4 mdr. men han er en stor dreng og han drikker simpelthen så meget MME (Enfamil AR - som jo ikke er billigt).
Jeg starter også med at læse når han er 6mdr., hvorfor jeg gerne ville have, at han kunne spise grød osv. på det tidspunkt.
Han vejer ca. 7,5kg (min badevægt) og er 67cm lang - han er ikke tyk, men lang. Tror han er ved at være klar til lidt fastere mad, men ved ikke om man må det.
Det er ikke fordi han ikke sover igennem - han sover som en verdensmester (nogle gange over 11 timer ad gangen uden mad), men han er også begyndt at kigge meget på det vi putter i munden- som om han er jaloux.
Hvordan vil du foreslå vi starter op og hvilken grød er bedst at starte med?
Tak for en god brevkasse.
Eline